Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2018

Ελεύθερη επιλογή

Η ελευθερία είναι μια ιδέα που πολλοί πέθαναν για αυτήν. Όταν μιλάμε λοιπόν για την ελευθερία μας έρχονται στο μυαλό πολλά πράγματα. Για να δούμε όμως αν έχει κάποιος σκεφτεί την ελευθερία σε μια πιο απλή ατομική και καθημερινή κλίμακα. Πόσο ελεύθερος είναι ο αλκοολικός να κάνει αυτό που θέλει, ή ο παχύσαρκοςνα επιλέξει αν θα φάει η όχι, ή αν θέλετε ο τρελός που είναι σε ένα κόσμο ολομόναχος. Τα παραδείγματα που αναφέρω μπορεί να σας φαίνονται τραβηγμένα, αλλά πείτε μου ο εγωιστής πόσο ελεύθερος είναι να διαλέξει ή ο ανταγωνιστής; καταλαβαίνετε νομίζω που το πάω. Όταν κυριαρχεί το ελάττωμα σου δεν διαλέγεις εσύ, δεν είσαι ελεύθερος και όσες φορές και αν ανεβάζεις στάτους που λένε κάνω ότι θέλω και όχι ότι πρέπει, δυστυχώς κάποιος γελάει μαζί σου. Ελεύθερος είναι εκείνος που ξέρει ποιος είναι, πόσοι τέτοια υπάρχουν, πολύ λίγοι, και γω έρμαιο των παθών μου είμαι, δεν βγάζω τον εαυτό μου απέξω. Αν λοιπόν θέλουμε να είμαστε ελεύθεροι πρέπει να καβαλησουμε το άλογο μας, και όχι το άλογο εμάς. Στα πιο απλά και καθημερινά σκέψου, διαλέγεις ελεύθερα εσύ, ή η μαμά σου, η κοινωνία, οι φίλοι. Σκέψου τι επιλέγεις και τι σημαίνει αυτό για σένα. Μα στο τέλος φίλε μου σαν αποκαμεις και βρεις μια δυο γωνίες του εαυτού σου, στο λέω αυτό που πρέπει αυτό θα επιλέγεις, διότι η ηθική είναι η μόνη ελεύθερη επιλογή.

Φαίη Σουρή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου